torsdag 1. mai 2008

Sjelesøstre

Vi ser hverandre
som gjennom en klar høstdag uten slør
for evig vandrer vi side om side og bærer hverandres bør
Uten stans går vi målrettet frem
Slipper ikke taket selvom det åpnes en lem



Vi finner hverandre
I morgendagens klare lys
Ivrig ser vi mot fremtiden og hva som byes
I stille stunder trengs ei ord
Og midt i alt kaos veves håpets snor



Vi hedrer hverandre
Mitt hjerte gleder seg, og da tenker jeg
hvor glad jeg er for å kjenne deg
Jeg er der du er
Du er der jeg er



Vi forstår hverandre
Dypt inne i sjelen rører seg sannhetens gjemte skatter
De er du mester på å finne, og de treffer meg mer enn du fatter
Øyet er sjelens speil
Der kan vi se hverandre klart og forstå våre feil



Vi trenger hverandre
Høsten trenger vinteren som vinteren trenger våren
To sjelesøstre som går i tåke finner veien ut gjennom den siste tåren
I alle ting, vanskelige eller lette
gir vi alt og søker veien mot det rette



Vi kjenner hverandre
I Guds ånd kan vi alltid strekke oss lenger
Vi stopper ikke der det finnes låste stenger
Vi nøyer oss ikke med middels bra
Men kaster oss ut i tilværelsen, for vi vet hvor vi kommer fra....
Tilegnet Benedicte Benina Tornes

1 kommentar:

Benedicte sa...

MIA!!!!!!!

kjære vene! så nydelig! frysninga og gåsehud!
du e så vakker! hæle du!
tusen hjertelig takk! betyr fole mykje fer me! tenk at i he du!
amen!!!!

tusen tusen tusen takk!

Ord e liksom ikke nok når i ska sette ord på det du he satt ord på...
hvilken gave!:)

<3 din sjelesøster Benina